کاغذ بازی باعث افزایش هزینه ها در بخش معدن شده است

ایران از سرمایه گذار خارجی در بخش معدن حمایت می کند
ژوئن 1, 2015
شفاف‌سازی اطلاعات در اجلاس معدنی
ژوئن 6, 2015

بروکراسی موجود در بخش معدن و صنایع معدنی ایران یکی از موانع اصلی جذب سرمایه گذار خارجی است.

دکتر کمال الدین سلماسی، رئیس آموزش دانشگاه McGill کانادا در اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی با بیان این مطلب گفت: در سال ۲۰۱۳ حدود ۹۹۱ میلیارد ریال در بخش معدن سرمایه گذاری شده است.

وی در ادامه افزود: قیمت بسیاری از موادمعدنی از سال ۲۰۱۳ روند کاهشی داشته و همین امر در جذب سرمایه گذاری خارجی تاثیرگذار بوده است.
رییس آموزش دانشگاه مک گیل خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران خارجی معتقدند پتانسیل معدنی ایران رتبه بالایی داشته و همچنین ایران از نظر نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده در رتبه بسیار خوبی دارد.

سلماسی تصریح کرد: برای سرمایه گذاران خارجی این سوال مطرح است، اگر اختلافی در سرمایه گذاری معدن و صنایع معدنی با طرف ایرانی پیش آید حل آن در کدام مرجع قضایی امکان پذیر است؟ یا اینکه معتقدند در قانون معادن ایران تغییراتی باید انجام گیرد.

وی اظهار داشت: دولت ایران یا مقامات مسئول این کشور باید حامی سرمایه گذاران خارجی باشند و بروکراسی اداری و کاغذبازی که باعث افزایش هزینه ها و اتلاف وقت می شود به زودی رفع شود.

سلماسی در خاتمه گفت: همواره نوآوری حرف نخست را در شرکت های معدنی می زند بنابراین وجود سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی منجر به انتقال تکنولوژی و دانش فنی در این حوزه ها خواهد شد.
منبع: معدن ۲۴