چشم انداز مثبت فلز روی تا سال ۲۰۲۰

معادن زنجان، دوران گذر از سنتی به مدرن/فرآوری نیاز مهم بخش معدن
دسامبر 28, 2016
تولید شمش سرب ۹۹.۹۹۶ درصد در گروه زرین
ژانویه 2, 2017

به رغم اینکه بورس لندن  شاهد افت قیمت فلز روی بود، اما گزارش موسسه بی ام آی- فتچ BMI-Fitch، حاکی از چشم انداز بسیار مثبت فلز روی تا سال ۲۰۲۰ میلادی است.

طبق گزارش موسسه بی ام آی- فِچ(Fetch)، رشد عرضه و تقاضای جهانی فلز روی تا سال ۲۰۲۰ به ترتیب ۶٫۸ درصد (سالانه ۱٫۷ درصد) و ۸ درصد (۲ درصد) خواهد بود.

همچنین، در سال ۲۰۱۷ ، ۲۰۹ هزار تن کمبود عرضه روی در دنیا خواهیم داشت و میزان تقاضا نیز تا سال ۲۰۲۰ به ۲۷۹ هزار تن می رسد.

این موسسه وضعیت تولید و مصرف سه کشور چین، ژاپن و هند را بررسی کرده و آورده است: کمبود کنسانتره روی در چین باعث رشد منفی ۲٫۳ درصدی تولید شمش این کشور خواهد شد و همین امر، عامل تقویت قیمت است. این در حالی است که مصرف روی در چین از رشد ۳٫۱ درصد در سال آینده برخوردار است.

در ژاپن نیز به دلیل کمبود کنسانتره روی در بازار، این کشور با کاهش تولید فلز روی از ۶۲۳ هزار تن در سال ۲۰۱۷ به ۵۸۹ هزار تن در سال ۲۰۲۰ مواجه می شود.

موسسه بی ام آی- فچ همچنین گزارش داد: مصرف فلز روی در هند به دلیل رشد تولیدات صنعتی، با رشد سالانه ۴٫۶ درصد، به ۶۹۶ هزار تن خواهد رسید. طبق این آمار، میزان مصرف این فلز در هند طی ۱۰ ماهه ۲۰۱۶ میلادی ۱۶٫۶ درصد رشد نشان می دهد.

منبع: معدن ۲۴