معادن سرب و روی در ورطه فراموشی سرمایه گذاران

نشست خبری نخستین همایش سرب و روی و بازار کشور:تنها ۴۰ درصد ظرفیت انگوران فعال است
ژانویه 6, 2015
محدودیت زمانی برای خام‌فروشی مواد معدنی
ژانویه 7, 2015

دنیای معدن – معادن سرب و روی با تولید کنسانتره و شمش از این مواد معدنی جزو معدود معادن در کشور هستند که بخش دولتی در آن سهمی ندارد.
به گزارش دنیای معدن، گفته می شود بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی کنسانتره و شمش سرب و روی در کشور وجود دارد که عمده ترین مشکلات این بخش نبود خاک کافی با عیار بالا در کشور است. کارشناسان معتقدند رفع مشکلات بخش سرب و روی کشور نیازمند یک حیات تازه با سرمایه گذاری های جدید در بخش کنسانتره سازی از خاک های کم عیار است. شاید برگزاری نخستین سمینار تخصصی سرب و روی در بهمن ماه برای شناخت کاستی های این بخش و پیداکردن یک راه حل فوری با هدف خروج از بحران فعلی این بخش از معدن باشد.
در یک نشست خبری که به منظور معرفی این همایش برگزار شد خبرنگاران فرصتی یافتند تا سوالات خود را در بخش سرب و روی از برگزارکنندگان این همایش بپرسند. فرصتی که از سوی ابراهیم جمیلی، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده کنسانتره سرب و روی در اختیارشان قرار گرفت.
سرمایه گذاران بازار را نمی شناسند
ابراهیم جمیلی، مدیرعامل گروه زرین در نخستین نشست خبری پیرامون همایش چشم انداز سرب و روی و بازار گفت: صنعت سرب و روی در کشور ۴۰ هزار شغل مستقیم و ۱۲۰ هزار نفر شغل غیرمستقیم ایجاد کرده با این حال سرمایه گذاران با فرصت های سرمایه گذاری در این معادن آشنا نیستند.