معادن ایران، تشنه سرمایه گذاری خارجی

ویژه نامه کنفرانس فلزات پایه متال بولتن و متال اکسپرت دبی منتشر شد
سپتامبر 7, 2016
فرصت‌ها و تهدیدهای سرمایه‌گذاری صنعت سرب و روی در ایران
سپتامبر 10, 2016

ابراهیم جمیلی، مدیر عامل گروه صنعتی و معدنی زرین

سرمایه گذاری خارجی نباید به انتقال فن آوری و بر اساس کارهای قراردادی محدود شود بلکه ما باید بر روی سرمایه ورودی به کشور تمرکز کنیم.

“دست اندرکاران در بخش معدن از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کنند، اما غیر منطقی است که طرف های خارجی سعی دارند ما را صرفا مجبور به کارهای قراردادی با آنها در بخش معدن و صنایع معدنی کنند.”

او اضافه کرد: “ایران از پتانسیل خوبی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در صنایع سرب و روی برخوردار است. ما می توانیم از قابلیت های طرف های خارجی استفاده کنیم. “

جمیلی همچنین اشاره کرد: “ما تنها سایه ای از اکتشاف معدنی در ایران داریم و نیاز به سرمایه گذار خارجی برای انجام عملیات اکتشاف معادن عمیق داریم. ایران باید شرکای خارجی لایق را جستجو و آنها را جذب نماید و از توانایی های آنها در اکتشاف مواد معدنی، استخراج معدن و فرآوری مواد معدنی استفاده نماید.”

مدیر عامل گروه صنعتی و معدنی زرین افزود: بازار ایران تشنه سرمایه گذاری خارجی است و ما باید به دنبال سرمایه گذاران خارجی در بخش سرب و روی، درست مانند صنایع سنگ آهن و فولاد باشیم. او اضافه کرد: ” قابلیت های معادن ایران به درستی به طرف های خارجی معرفی نشده است، که ما مشکلاتی در این بخش داریم.”