تولیدی

فرآیند تولید در مجتمع زرین معدن آسیا (سهامی عام ) برای کلیه محصولات شامل مراحل خردایش اولیه ، خردایش ثانویه ، فلوتاسیون ، فیلتراسیون و انبار محصول بوده و کلیه دستگاه ها و تجهیزات موجود در قستمهای یاد شده طوری طراحی شده اند که برای طیف وسیعی از مواد معدنی از جمله انواع خاکهای اکسیده و سولفوره سرب ، انواع خاکهای اکسیده و سولفوره روی ، مس ، آهن و غیره کاربرد داشته باشد و با اندکی تغییر در فلوشیت خط تولید و استفاده از مواد شیمیایی مختص کانیهای مختلف می توان کانی های ذکر شده را با راندمان بالایی فرآوری نمود.

در حال حاضر فلوتاسیون خاک اکسیده سرب ، خاک سولفوره سرب ، خاک اکسیده روی و خاک سولفوره روی به منظور تولید انواع کنسانتره های اکسیده و سولفوره سرب و روی با بالاترین راندمان ممکن ، کمترین هزینه انرژی ، به روزترین دانش ، تجهیزات و ماشین آلات فرآوری و توسط پرسنل جوان ، متخصص و مجرب انجام می گیرد و همانگونه که ذکر گردید در صورت نیاز در کمترین زمان و با کمترین تغییرات قابلیت تولید سایر محصولات را دارا می باشد . در فرآیند تولید کلیه موارد ایمنی و بهداشتی رعایت شده و هیچ گونه پساب صنعتی و مواد آلاینده ای تولید نمی شود.

فرآیند فلوتاسیون ذکر شده که اصلی ترین پروسه تولید را شامل می شود شامل انجام تغییرات فیزیکی شیمیایی بر روی سطح کانی های مورد نظر با استفاده از موادی با خاصیت های مختلف شامل :

فعال کننده ها ، بازداشت کننده ها ، کلکتورها ، کف سازها و استفاده از رفتارکانیها در محیط های گازی و مایع و اختلاف در خاصیت خیس شوندگی کانیها می باشد .

در فرآیند فلوتاسیون برای کانیهای ذکر شده با استفاده از مواد شیمیایی مختص هر کانی می توان به محصولی با کیفیت بالا دست یافت .