فعالیت شرکت تخصصی صادرات شمش سرب و روی در زنجان

ضرورت حفظ بازارهای صادراتی مواد معدنی
اکتبر 18, 2017
آهنگ رشد قیمت “روی” تا کی ادامه می یابد؟
نوامبر 6, 2017

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: در استان افراد و شرکت هایی هستند که به طور تخصصی در بخش تجارت شمش سرب و روی فعالیت می کنند.

با اشاره به صادرات انواع مواد معدنی از استان زنجان، اظهار کرد: هم اکنون خام فروشی مواد معدنی از استان زنجان وجود ندارد، چون بیشتر این مواد در استان فرآوری و سپس صادر می شود، اما ماده معدنی باریت که در استان استخراج می شود، به دلیل این که در چاه های نفتی کاربرد دارد، به صورت خام مصرف صادر می شود.

این مسئول ادامه داد: در استان زنجان همه مواد معدنی مورد نیاز در زمینه ساخت کاشی و سرامیک وجود دارد، اما به دلیل این که واحدهای تولیدی این محصول در استان وجود ندارد، این مواد معدنی به دیگر استان ها برای تولید کاشی و سرامیک به فروش می رود.

وی افزود: از استان زنجان شمش سرب، شمش روی، سنگ های ساختمانی از جمله گرانیت و تراورتن، به دیگر کشورها صادر می شود و هم اکنون در استان واحدهای سنگ بری با تکنولوژی بالا مستقر هستند که به کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس سنگ های تزئینی ساختمانی در درجه بندی و رنگ بندی های متفاوت و متنوع صادر می کنند.

حمیدی از تولید شمش مس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هم اکنون واحدهای پرعیارسازی منگنز که صادرات انجام می دهند، وجود دارد و باید توجه داشت که مواد معدنی متفاوتی از استان زنجان صادر می شود که سبب رونق تجارت و اشتغال استان می شود و هرچه از معادن و فعالیت های معدنی در استان حمایت بیشتری صورت بگیرد، تولید و صادرات مواد معدنی نیز از استان افزایش می یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان، یادآور شد: در استان افراد و شرکت هایی هستند که به طور تخصصی در بخش تجارت شمش سرب و روی فعالیت می کنند که با شرکت های حمل و نقل و … ارتباط دارند، اما در خصوص صادرات سایر مواد معدنی هیچ شرکت تخصصی در استان وجود ندارد و اغلب تولیدکنندگان فردی را برای صادرات محصول خود انتخاب می کنند.

منبع: دنیای معدن