روی محبوب قلب‌ها!

نبود مشوق های سرمایه گذاری دلیل افت صنعت
می 29, 2016
معادن به کمک دولت برای تامین مالی نیاز دارند.
ژوئن 5, 2016

متال بولتن امروز گزارش کرد که بازار روی با کاهش 13.8 درصدی تولید شرکت‌ها در خارج از چین (مدیریت عرضه) حالا دچار کمبود شده و لذا قیمت آن به بالاترین رقم سال 2016 افزایش یافت (1927$).

متال بولتن امروز گزارش کرد که بازار روی با کاهش ۱۳٫۸ درصدی تولید شرکت‌ها در خارج از چین (مدیریت عرضه) حالا دچار کمبود شده و لذا قیمت آن به بالاترین رقم سال ۲۰۱۶ افزایش یافت (۱۹۲۷$).

قیمت روی در ۳ روز گذشته ۱۰۰ دلار افزایش یافته است. موجودی روی در بورس فلزات لندن نیز به کمترین رقم از ماه جولای ۲۰۱۳ رسیده (۳۸۰ هزار تن) و رشد قیمت احتمالا تداوم دارد.

در همین حال مس کماکان با کاهش قیمت همراه است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که به زودی شاهد پله رشد خواهد بود. داده‌ها نشان می‌دهد که ارزانی مس باعث رشد مصرف و کاهش واردات چین شده و موجودی فعلی بورس شانگهای SHFE حالا به ۲۶۰ هزار تن رسیده که با ۴۰۰ هزار تن ماه فوریه اختلاف زیادی داشته و عامل تقویت قیمت مس خواهد شد.

از سوی دیگر کاهش قیمت فولاد امروز نیز ادامه و فشار کاهشی بر سنگ آهن وارد کرده و قیمت را ۰٫۲ درصد کاهش داد و به ۵۰٫۱۵ دلار رساند. به نظر می‌رسد دولت چین امروز می‌تواند ادعا کند که با مدیریت صحیح جلوی ایجاد حباب قیمت در سنگ آهن را گرفته و بازار از پایداری خوب همراه با کاهش قیمت برخوردار است.

منبع: ماین نیوز