رشد ۹٫۸ درصدی در بخش معدن محقق شد

منافع اقتصادی بهره برداری مجدد معادن
ژوئن 29, 2015
آگهی دعوت به مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام
جولای 2, 2015
محمدرضا نعمت زاده در مراسم روز ملی صنعت و معدن با اشاره به این مطلب گفت: امیدوارم با موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای راه بازتر شود و در آینده با سرعت و تلاش بیشتری اقتصاد ایران رشد یابد.
وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم نسبت به سنوات گذشته حرکت جهشی و پیشرفت های بیشتری داشته باشیم باید در صنعت تمرکز بیشتری کنیم، این در حالی است که متاسفانه از سال ۸۰ تا ۹۱ شاهد کاهش سهم تشکیل سرمایه صنعت و معدن از ۱۸.۲ به ۹.۱ درصد از کل تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در اقتصاد ایران بوده ایم در حالی که منابع از صنعت گریخته و به سایر بخش ها رفته است.
نعمت زاده از تهیه اطلاعات پایه ذخایر معدنی کشور در سال جاری خبر داد و گفت: ظرف دو سال آتی اطلاعات پایه کاملی از منابع معدنی کشور در اختیار خواهیم داشت، ضمن اینکه تلاش داریم تا معافیت مالیات بر درآمد را برای بخش معدن برقرار سازیم.
گفتنی است مراسم روز ملی صنعت و معدن  با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و در حاشیه آن از سند راهبردی صنعت و معدن کشور با حضور وی رونمایی شد.
همچنین در این مراسم از ۲۰ واحد صنعتی، معدنی، طرح صنعتی، شهر و شهرک صنعتی تقدیر شد که از میان ۲۸۳ واحد صنعتی و معدنی انتخاب شده از ۶ واحد صنعتی، ۵ واحد معدنی، ۲ طرح، سه پیشکسوت، یک شهر صنعتی و ۳ شهرک صنعتی نمونه تقدیر شد.

منبع: معدن ۲۴