تشکیل کمیسیون معدن در خانه اقتصاد

بازنگری استراتژی معدن، راهی برای جلوگیری از خام‌فروشی
سپتامبر 4, 2015
آینده مبهم در انتظار معادن جهان
سپتامبر 6, 2015

کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران با حضور فعالین بخش خصوصی معدن روز چهارشنبه مورخ ۱۸/۰۶/۹۴ در خانه اقتصاد ایران تشکیل می شود.
شهرام شریعتی؛ عضو هیات مدیره خانه اقتصاد ایران با بیان این مطلب گفت: هدف از تشکیل کمیسیون معدن در محل خانه اقتصاد ایران، ایجاد فضای جدید برای افراد صاحب نظر در زمینه معدن و صنایع معدنی است تا بتوانند با بیان ایده‏های خلاقانه، در تصمیم گیری‏های آینده این بخش حضور فعال داشته باشند چرا که در حال حاضر عده محدودی به عنوان نماینده بخش معدن و صنایع معدنی ایران در رسانه ها حضور دارند.
وی در ادامه افزود: هدف دیگر تشکیل این کمیسیون، کاهش وضع قوانین و آیین نامه های ناکارآمد در بخش معدن، تلاش برای تغییر دیدگاه صاحبان صنایع معدنی نسبت به اقتصاد معدنی از جمله منع خام فروشی و مواردی مانند شکستن انحصار در معادن بزرگ و توسعه روابط خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی است.
شریعتی خاطر نشان کرد: ایجاد ارتباط با سازمان‏های تصمیم گیر از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و دارایی، بانک ها و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از دیگر اهداف این کمیسیون است تا در رویدادهای معدنی بتواند موضع گیری قوی و سازنده داشته باشد.
عضو هیات مدیره خانه اقتصاد ایران در ادامه تصریح کرد: خانه اقتصاد ایران از ۴ سال پیش به عنوان یک تشکل خصوصی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی تشکیل شد و با این چشم انداز که برای توسعه بخش‏های بازرگانی، صنعتی، خدماتی، معدنی و کشاورزی بتواند برنامه‏های جدیدی ارایه دهد با ایجاد کمیسیون های مختلف در اساسنامه خود آغاز به کار کرد.
شریعتی در پایان ضمن دعوت از تمامی صاحبان صنایع معدنی و متخصصین و صاحب نظران بخش معدن برای بیان نقطه نظرات خود و همراهی و همفکری در این کمیسیون گفت برنامه‏ریزی تشکیل کمیسیون بازار سرمایه را نیز در آینده نزدیک در دستور کار داریم.

منبع: معدن ۲۴