تسهیلات ویژه‌ای برای فرآوری مواد معدنی نداریم.

برکات مدیریت واحد زمین برای بخش معدن
دسامبر 15, 2015
نصب و راه اندازی آخرین مدل هوی مدیا (DMS)
دسامبر 17, 2015

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ارائه وام و تسهیلات برای فرآوری مواد معدنی مشکل داریم و با توجه به منابع موجود، تسهیلات ویژه ای برای فرآوری در نظر گرفته نمی‌شود.

جعفر سرقینی، در جلسه با فعالان بخش معدن و صنایع معدنی استان اظهار کرد: باتوجه به مشکلات، در صورت وجود راه حل در تهران تمهیداتی اندیشیده می‌شود و با همکاری استان برای رفع مشکل معدنکاران چاره اندیشی خواهد شد.

وی، معدن را یکی از بخش‌های اقتصادی دانست و تصریح کرد: معدن مجزا از سایر بخش‌های اقتصادی نیست اما این بخش از سایر بخش ها پایدارتر است و امیدواریم به زودی رونقی در بازار به وجود آید تا بتوانیم مشکلات حوزه معدن را نیز برطرف کنیم.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت سرمایه در گردش را مشکل عمده بهره‌برداران و واحدهای فرآوری استان اعلام کرد و افزود: بانک‌ها منابعشان محدود بوده و نمی توانند آنطور که باید وام و تهسیلات برای رفع مشکلات معدنکاران پردا خت کنند.

سرقینی ادامه داد: تنها کاری که می توانیم در این خصوص انجام دهیم این است که با اولویت بندی معرفی به بانک داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای اصلی توسعه معدن به ویژه معادن زغال سنگ طبس است، تصریح کرد: معدن مس و بقیه مواد معدنی و سنگ‌های تزئینی از دیگر محورهای توسعه استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در صورتی که فرآوری محصولات معدنی در استان نداشته باشیم معدن بی فایده است.

منبع: معدن ۲۴