بهره گیری از روشهای نوین در استخراج معادن زنجان

جذب سرمایه به معادن، نیازمند اطلاع‌رسانی شفاف
دسامبر 28, 2015
آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده
دسامبر 30, 2015

به گزارش اتاق خبر ،مهدی حمیدی با اشاره به اهداف و چشم‌انداز برنامه‌های سازمان نظام مهندسی معدن اظهار داشت: معتقدیم نیروی انسانی بزرگترین سرمایه بخش معدن است که سبب ارتقا جایگاه معدنی و کسب دستاوردهای قابل توجه در این حوزه می‌شود.

وی با اشاره به رتبه ۱۲ معدنی زنجان در سطح کشور تصریح کرد: بنا داریم تا با بهره بردن از تمامی امکانات رتبه معدنی استان زنجان را تک‌ رقمی کنیم که به این منظور بحث آموزش نیروهای انسانی و بهره‌گیری از طرح‌ها و تکنولوژی‌های نوین در اکتشاف و استخراج معادن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان ضمن تاکید بر حمایت از بهره‌برداران و استفاده بهینه از ذخائر معدنی ابراز کرد: سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان در تلاش است تا برای نائل شدن به این مهم با دستگاه‌هایی نظیر منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری مطلوبی داشته باشد تا به نقطه اشتراکی حول محور موضوع یاد شده برسد.

وی با بیان اینکه معادن استقرار یافته در مناطق تحت حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی به هیچ عنوان تصرفات مازاد ندارند، ابراز کرد: استقرار این معادن در برخی نقاط هدف سبب ناراحتی روستائیان شده که گفت‌وگو با معارضان روستایی می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

حمیدی افزود: آغاز به فعالیت تمامی معادن منوط به اخذ مجوز از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان است که خوشبختانه تا به امروز مشکلی در این باره به وجود نیامده است.

وی نظارت و اجرا در بخش معدن به منظور اطمینان ‌از ایمنی‌ را از جمله وظایف سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان اعلام کرد و افزود: این سازمان جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در زمینه معدن در راستای کمک به بهره‌برداران و اشتغال در استان زنجان را در دستور کار قرار داده است.

منبع: اتاق خبر