ایران از سرمایه گذار خارجی در بخش معدن حمایت می کند

مدیریت ناصحیح بخش معدن را عقب انداخت.
می 30, 2015
کاغذ بازی باعث افزایش هزینه ها در بخش معدن شده است
ژوئن 3, 2015

      رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران بر حمایت کامل دولت از سرمایه گذاران خارجی تاکید کرد

 محمد خزاعی در اجلاس معدن و صنایع معدنی و در جمع مسوولان داخلی و مدیران شرکت های داخلی و خارجی با بیان این مطلب گفت: حمایت هایی که دولت ایران از سرمایه گذاران انجام می دهد تمامی موارد حقوقی، قانونی، مالکیت معنوی و فروش محصول آن براساس قوانین بازار در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی به ویژگی های بخش معدن اشاره کرد و گفت: ایران با دارا بودن ۵۸میلیارد تن ذخایر معدنی از جمله سنگ آهن، مس و روی در کنار ذخایر نفت و گاز فرصت مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است.

وی در عین حال با بیان اینکه سیاست های کلان دولت جذب سرمایه گذاری را مورد اشاره قرار می دهد گفت: ایران به رغم مشکلات ناشی از تحریم توانسته هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا باشد و حجم تجارت خارجی را در سال ۲۰۱۴ به ۹۰ میلیارد دلار برساند.

خزاعی اظهار داشت: ایجاد زیرساخت ها و افزایش خدمات مورد نیاز سرمایه گذاران برای بخش خصوصی داخلی و شرکت های خارجی از جمله اقداماتی است که دولت آن ها را انجام می دهد.

وی بازار سرمایه ایران را رو به رشد خواند که محل مناسبی برای حضور شرکت های خارجی می تواند باشد.

به گفته وی ارزش فعلی بازار بورس ایران به ۱۶۰ میلیارد می رسد.

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: افزایش تعاملات با کشورهای دیگر به عنوان یکی از سیاست های دولت است که با توجه به جایگاه اقتصادی و سیاسی ایران در منطقه و جهان و وجود ذخایر غنی زیرزمینی، همکاری با بخش های مختلف اقتصادی ایران مزیت های متعددی را برای سرمایه گذاران در پی دارد.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی برنامه های دولت در ۲ سال گذشته را تمرکز بر کاهش و کنترل نرخ تورم و همچنین افزایش نرخ رشد اقتصادی اعلام کرد و گفت: توانستیم با کاهش نرخ تورم و مثبت کردن رشد اقتصادی، فضای مساعدی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کند.

وی هدف فعلی برنامه های دولت را فراهم کردن محیط مناسب کسب و کار و تقویت توانمندی های اقتصادی ایران از طریق اصلاحات اقتصادی ذکر کرد.
منبع: معدن ۲۴