آینده صنعت سرب و روی در گروی بهره برداری از فناوری های جدید

آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه برای سال (دوره) مالی منتهی به ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
جولای 5, 2016
آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالیانه برای سال (دوره) مالی منتهی به ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
جولای 9, 2016

مدیرعامل شرکت فراوری موادمعدنی ایران گفت: صنعت سرب و روی کشور در آینده، اگر در مسیر پیاده سازی فناوری های جدید باشد، می تواند بحران های احتمالی را پشت سر بگذارد.

حمید علاماتی افزود: در صورتی که صنعت سرب و روی در آینده از فناوری های جدید استفاده کند، می تواند به راحتی از بحران های احتمالی عبور کند و در غیر این صورت، اگر مسیر راهبردی این صنعت همسو و همگام با فناوری نباشد دچار بحران های اساسی خواهد شد.

وی به وجود دو تهدید بسیار بزرگ پیش روی صنعت سرب و روی اشاره کرد و یادآورشد: این دو تهدید شامل کمبود مواد معدنی و راندمان پایین استحصال می شود.

علاماتی اظهار کرد: این دو تهدید وقتی در کنار افت ‘LME’ (بورس فلزات لندن) قرار می گیرند بحران های خیلی بزرگی را برای این صنعت رقم میزند که مشابه آن طی هشت ماه گذشته در صنعت روی وجود داشت و می شد شاهد افت و خیزهای بسیار در مجموعه ها بود.

مدیرعامل شرکت فرآوری مواد معدنی ایران گفت: در این شرایط بسیاری از واحدهای صنعتی فعال در صنعت سرب و روی متوقف شدند، بسیاری از واحدهایی که سرپا بودند و اشتغالزایی می کردند با بدهی های کلان و بزرگ و در نهایت با زیان های خیلی زیاد مواجه شدند.

وی به کمبود مواد معدنی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ریشه ای این موضوع را بررسی کنیم با یک دید می توانیم بگوییم که کمبودی برای ماده معدنی نداریم و با یک دید دیگر کمبود بسیار بسیار شدیدی داریم.

علاماتی ادامه داد: اگر صنایع سرب و روی معطوف به معدن انگوران باشند، در معدن انگوران ماده معدنی بسیار بسیار کم است با توجه به اینکه برداشت به لایه های زیرین معدن رسیده و عیار ماده معدنی بسیار افت کرده است.

معدن انگوران غنی ترین معدن سرب و روی جهان محسوب می شد که با بهره برداری کلان از آن طی سه دهه گذشته، اکنون معدنکاران به لایه های زیرین و کم عیار معدن رسیده اند و خاک موجود کیفیت خود را از دست داده است.

مدیرعامل شرکت فرآوری مواد معدنی ایران گفت: عمده ماده معدنی استخراج شده از معدن انگوران ماده معدنی کم عیار با عیار ۷ تا ۸ درصد است که جوابگوی کار مجموعه های تولید کننده نیست.

منبع: ماین نیوز